student achter een laptop in de klas

Keuzemodule | Arrangeren

Best practice | NHL Stenden Hogeschool

De keuzemodule Arrangeren is een praktijkgerichte module binnen de eerstegraads lerarenopleidingen. Studenten leren in deze module hoe ze een online arrangement voor hun vak kunnen ontwerpen en ontwikkelen, waarbij ze rekening houden met ontwerpprincipes van Universal Design for Learning (UDL). De module biedt de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te studeren, wat flexibiliteit biedt voor de deelnemers.

Highlights van de module

Deze keuzemodule staat in het teken van duurzaam onderwijs, met een focus op het ontwikkelen van toegankelijk en inclusief online leermateriaal. Studenten werken aan hun persoonlijke leiderschap door actief op zoek te gaan naar verbeterpunten in hun vakgebied. De studenten werken aan een online arrangement Deze keuzemodule biedt studenten de kans om een prototype van een online arrangement te ontwikkelen en testen. Het arrangement wordt tussentijds getest bij de doelgroep. Feedback van collega’s en vakdidactici wordt gebruikt om het prototype verder te verbeteren. Aan het einde leveren studenten hun online arrangement, samen met een rapportage, digitaal in. Het arrangement is gericht op het ondersteunen van leerlingen om onafhankelijk te werken aan ten minste één (sub)domein van de kennisbasis voor hun vakgebied.

Voor wie?

Deze keuzemodule is bedoeld voor studenten van de eerstegraads lerarenopleidingen die hun vakdidactische vaardigheden willen verdiepen en versterken. De module is geschikt voor studenten die geïnteresseerd zijn in het ontwerpen van innovatieve, flexibele leerarrangementen die zowel theoretische als praktische kennis integreren, en die de leerbehoeften van hun toekomstige leerlingen willen ondersteunen door middel van digitale middelen.

Wat leren de studenten?

Studenten leren hoe ze een online arrangement kunnen ontwerpen en ontwikkelen volgens de principes van UDL, zodat het arrangement flexibel en toegankelijk is voor diverse leerbehoeften. Ze leren ook hoe ze het arrangement kunnen testen, evalueren en verbeteren op basis van de feedback van de doelgroep, collega’s en vakdidactici. Aan het einde van de module zijn studenten in staat om een digitaal arrangement op te leveren dat geschikt is voor plaats- en tijdonafhankelijk leren.

student achter een laptop in de klas

Keuzemodule | Arrangeren

Best practice | NHL Stenden Hogeschool

De keuzemodule Arrangeren is een praktijkgerichte module binnen de eerstegraads lerarenopleidingen. Studenten leren in deze module hoe ze een online arrangement voor hun vak kunnen ontwerpen en ontwikkelen, waarbij ze rekening houden met ontwerpprincipes van Universal Design for Learning (UDL). De module biedt de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te studeren, wat flexibiliteit biedt voor de deelnemers.

Highlights van de module

Deze keuzemodule staat in het teken van duurzaam onderwijs, met een focus op het ontwikkelen van toegankelijk en inclusief online leermateriaal. Studenten werken aan hun persoonlijke leiderschap door actief op zoek te gaan naar verbeterpunten in hun vakgebied. De studenten werken aan een online arrangement Deze keuzemodule biedt studenten de kans om een prototype van een online arrangement te ontwikkelen en testen. Het arrangement wordt tussentijds getest bij de doelgroep. Feedback van collega’s en vakdidactici wordt gebruikt om het prototype verder te verbeteren. Aan het einde leveren studenten hun online arrangement, samen met een rapportage, digitaal in. Het arrangement is gericht op het ondersteunen van leerlingen om onafhankelijk te werken aan ten minste één (sub)domein van de kennisbasis voor hun vakgebied.

Voor wie?

Deze keuzemodule is bedoeld voor studenten van de eerstegraads lerarenopleidingen die hun vakdidactische vaardigheden willen verdiepen en versterken. De module is geschikt voor studenten die geïnteresseerd zijn in het ontwerpen van innovatieve, flexibele leerarrangementen die zowel theoretische als praktische kennis integreren, en die de leerbehoeften van hun toekomstige leerlingen willen ondersteunen door middel van digitale middelen.

Wat leren de studenten?

Studenten leren hoe ze een online arrangement kunnen ontwerpen en ontwikkelen volgens de principes van UDL, zodat het arrangement flexibel en toegankelijk is voor diverse leerbehoeften. Ze leren ook hoe ze het arrangement kunnen testen, evalueren en verbeteren op basis van de feedback van de doelgroep, collega’s en vakdidactici. Aan het einde van de module zijn studenten in staat om een digitaal arrangement op te leveren dat geschikt is voor plaats- en tijdonafhankelijk leren.